سیب من

هرآنچه از زندگی درک کرده ام

سیب من

هرآنچه از زندگی درک کرده ام

به یزدان اگر ما خرد داشتیم
کجا ابن چنین حال بدداشتیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

زندگی چیست؟

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵ ب.ظ

همواره این سوال را در ذهن داشتم و اگر اهل دلی و یا فردی که حس می کردم از نگاه خاص به دنیا نگاه می کند را می بافتم ،  در صحبت خصوصی از او سوال می کردم:

زندگی چیست؟

پاسخ ها گوناگون و متفاوت بود

و هر کس به ذم خودش و از زاویه دید خودش آنرا تفسیر می کرد

اما واقعا زندگی چیست؟

برای من زندگی یک موهبت است که کمتر کسی ارزش حقیقی آنرا درک میکند

اگر چه در طول تاریخ این معنا تغییر نکرده بلکه این انسان بوده که در زمان های مختلف تفاسیر گوناگونی را از آن ارائه کرده است.

گمان دارم برای فهم این سوال باید ریشه ای نگاه کنیم

فلسفه انسانیت و زمین و عالم هستی را در حد فهم خودمان ، درک کنیم

وارد مقوله خلقت نمی شوم چرا که آرا و نظرات آنقدر زیاد است که یافتن جواب صحیح خیلی دشوار و سخت است.

اما اگر فرض کنیم بهر حال کیهان و دنیا و انسان ایجاد شد و این انسان در یک بازه زمانی که در مقابل عمر جهان ، بسیار ناچیز و اندک است ، در این عالم هست

خوب حالا او باید چه کند

کدام راه است و کدام چاه

سعادت کدام است و گمراهی کدام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۹
سیب من

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی